Filter pevných častíc

Filter pevných častíc, niekedy nazývaný DPF, je zariadenie určené na odstránenie naftových častíc, alebo sadzí z výfukových plynov dieselových motorov. Stredné prietokové filtre častíc obvykle odstránia 85% alebo viac sadzí, niektoré dokážu svoje zachytávanie zvýšiť na viac ako 95%. Vozidlo poháňané dieselovým motorom s fungujúcim filtrom bude prakticky bez viditeľného dymu z výfuku. Okrem zberu častíc, musí existovať spôsob čistenia filtra. Niektoré filtre sú na jedno použitie (jednorazové), zatiaľ čo iné sú navrhnuté tak, aby spálili nahromadené častice, a to buď pomocou katalyzátorov (pasívne), alebo prostredníctvom aktívnej technológie, ako napríklad palivový horák, ktorý zahreje filter sadzí na spaľovaciu teplotu, až cez zmeny v konštrukcii motora (určujúci podľa obsahu sadzí v DPF, alebo podľa množstva NO2 v výfukových plynoch). Tento proces je známy ako "filtrová regenerácia" plynov. Síra v palive dokáže výrazne ovplyvňovať funkciu tohto filtra, no všetky štáty sa už snažia obmedzovať, alebo úplne eliminovať poskytovanie takejto nafty na trhu.

Ponúkame riešenie!

Filtre pevných častíc fungujú veľmi dobre po splnení všetkých podmienok a ich živostnosť môže byť až 300-400.000km pri správne fungujúcom motore. Problém pri čistení v bežných servisoch je ten, že DPF "len" vyčistia, ale neriešia primárnu príčinu zanesenia DPF. V tomto mi pracujeme inak. Pre správne fungovanie DPF musí motor byť v poriadku a všetky jeho prevádzkové hodnoty, musí správne fungovať preplnovanie aj recilkulácia spalín...

Pozor!!!

Väčšina BMW nemá chybové hlásenie zaneseného filtra. Laik nemusí pomalé zanášanie spozorovať,až sa raz môže stať, že auto už nenaštartujete,kôli spätnému tlaku na motor.Zanesený dpf sa zvykne objavovať od 130 000-200 000km, záleží od typu prevádzky dialnice/mesto.

Dpf Dpf1 Dpf2
dpf 1 dpf 2 dpf 3