Odlučovače tzv. olejové separatory

Modely od roku 98 mali na motore ešte starý údržbový filter tzv. olejový separátor, alebo odlučovač oleja, ktorý sa musí každých 60 000km meniť. Funkciou tohto separátora je oddeľovať olejové plyny od oleja. Kôli tomu, že bol vyrobený ešte z plste a z molitanu a tie sa po nájazde km zanášajú a tým pádom vzniká v motore pretlak. Potom motor olej vytláča von cez tesnenia a cez odvetrávanie až do turba. Ako jav zaneseného separátora sa objavuje bledomodré dymenie na voľnobehu a za jazdy. Motor vlastne spaľuje olej a tým sa aj stráca aj keď to nieje až také badateľné. Ale hlavným dôvodom prečo tento olejový separátor meniť, je že “zabíja“ turbo a to doslovne. Pri benzínových motoroch spôsobuje upchatý separátor "žranie oleja", nerovnomerných chod motora, kolísanie otáčok, zlyhávanie detonácie na niektorých valcoch na voľnobehu. Pri výmene olejového separátora sa dá už použiť nový typ, ktorý vydrží 2x vyšší nájazd km. Takže pri výmene oleja a filtrov myslite aj na to, že či sa už niekedy na vašom aute menil olejový separátor, alebo či ho niekto pred vami menil. Určite si tým ušetríte minimálne náklady na výmenu turba. Ak ste si nie istý, že či vo vašom modeli je použitý ešte starý odlučovač oleja, tak mi napíšte.

Separátor nový typ Separátor benzín Separátor starý typ
Separátor nový typ Separátor benzín Separátor starý typ